Evangelitzadora i educativa. Com a centre educatiu que pertany a la diòcesi d'Eivissa, la nostra missió és l’educació integral de nens i joves de 3 a 18 anys, desenvolupant els currículums oficials des dels valors propis de l’humanisme cristià. Tot això es porta a terme donant a conèixer l’Evangeli i els seus valors des de l’excel·lència en la pràctica educativa i en els resultats acadèmics. D’aquesta forma, es promouen persones lliures i responsables en la millora de la societat.
El CC Sa Real es projecta com un referent cultural i acadèmic, reconegut a Eivissa i fora d’ella, per aportar un significatiu “valor afegit” als seus alumnes. Tot això es reforça fomentant un respecte cap a les diferents opcions ideològiques i religioses, sempre que es puguin percebre i viure els valors propis de l’Evangeli.
Els valors que són recollits a l’ideari de la Fundació Diocesana Isidor Macabich i als seus centres educatius, i que orienten la pràctica educativa al centre i es transmeten a l’alumnat són: vida, pau, llibertat, justícia, solidaritat, tolerància, treball, medi ambient, família, llengua, autoestima i transcendència.
Es treballa per un ambient educatiu en el qual es promouen valors com el respecte, la tolerància, la bona convivència, l’alegria i l’esperit de família.
Esperit de servei i de generositat. Es promou la solidaritat cap als més necessitats mitjançant diferents accions i campanyes: “Bocata solidari”, “Run for children”, “Campaña Domund”, “Visites a Càrites Diocesana”, etc.
Els educadors i educadores conviuen amb els educands des d’una actitud de presència educativa i des d’un compromís per a l’acompanyament personal.
Els docents són persones implicades en el seu treball i mostren una clara vocació professional.
Sa Real promou una educació de qualitat al servei del coneixement total i harmònic de la persona; la participació crítica i creativa en la vida familiar, escolar i social; i l’assoliment d’un sentit més perfecte de la veritat, que els permeti adoptar decisions lliures i responsables.
Arre1lat a la vida i cultura de les Pitiüses, s’educa els alumnes a través de l’assimilació sistemàtica i crítica dels distints sabers científics i humanistes, l’aprenentatge de destreses, i la proposta de valors que orientin les seves decisions i comportaments. Entre aquests valors, il·luminats per l’Evangeli, destaquem els següents:
El procés educatiu del nostre centre escolar s’orienta pels següents criteris pedagògics:
La vida escolar del centre es desenvolupa a partir de la Comunitat Educativa, formada pels pares, professors/es, personal no docent i alumnes.
Són els primers educadors dels seus fills. La seva presència en el centre, el seu contacte i l’estreta col·laboració amb els professors és de primordial importància. La direcció del centre estarà atenta a les seves iniciatives, sempre canalitzades des dels seus òrgans representatius, especialment l’APIMA del centre i els representats del Consell Escolar.
Amb la seva competència professional, acollida dels valors cristians i integrada de vida, juntament amb l’apropament als alumnes, especialment als més necessitats d’ajuda, els professors són impuls i recolzament de la vida del centre educatiu. Cada professor/a valora, respecta i tracta de posar en pràctica el contingut del Caràcter Propi de Centre, plasmat en el Projecte Educatiu, i assumeix les responsabilitats establertes a través del Reglament de Règim Intern.
Amb el seu “saber fer” i el testimoni de la seva vida contribueixen a que els alumnes apreciïn la responsabilitat, l’ajuda als altres i el treball de cada dia.
Amb l’activitat escolar i la participació en la vida del centre, fan possible que es puguin arribar a les metes educatives que promou el conjunt de la Comunitat Educativa.
La Comunitat Educativa roman unida pel fet d’exercir una missió compartida entre tots els seus membres: la formació integral dels seus alumnes segons les “metes educatives” que assenyala el Projecte Educatiu de Centre i es concreten a la Programació General Anual.
La Comunitat Educativa roman unida pel fet d’exercir una missió compartida entre tots els seus membres: la formació integral dels seus alumnes segons les “metes educatives” que assenyala el Projecte Educatiu de Centre i es concreten a la Programació General Anual.
Coneixement de si mateix i autonomia personal | Català |
Coneixement de l’entorn | Català |
Psicomotricitat i educació física | Català |
Música | Castellà |
Anglès | Anglès |
Llenguatges: comunicació i representació | Català |
Llenguatge matemàtic | Castellà |
Religió | Català |
CATALÀ | CASTELLÀ | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1r | 2n | 3r | 4t | 5è | 6è | 1r | 2n | 3r | 4t | 5è | 6è | |
Anglès | ||||||||||||
Medi | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
Castellà | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 | ||||||
Català | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 | ||||||
E. Artística | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
E. Física | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
Matemàtiques | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | ||||||
Religió | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
Tutoria | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
Sit. Apren. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
TOTAL | 10.5 | 10.5 | 10.5 | 10.5 | 10.5 | 10.5 | 11 | 11 | 11 | 11 | 11 | 11 |
CATALÀ | CASTELLÀ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1r | 2n | 3r | 4t | 1r | 2n | 3r | 4t | |
Matemàtiques | 4 | 3 | 4 | 3 | ||||
CCSS | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
Biologia | 3 | 2 | ||||||
Física i química | 3 | 2 | ||||||
Plàstica | 3 | |||||||
Tecnologia | 3 | 2 | ||||||
Música | 3 | |||||||
Religió | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
Optativa | 2 | 2 | 2 | |||||
ED. valors cívics | 2 | |||||||
E. Física | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||
* L’ alumne tria 3 assignatures d’ opció. EL PLC s ‘ha pensat per a que quedi de manera equilibrada tenint en compte les opcions més triades els darrers anys | ||||||||
b) Digitalització. // d) Expressió Artística. //h) Música. //i) Segona Llengua Estrangera. | ||||||||
Biologia i Geologia | 3* | |||||||
Física i Química | 3* | |||||||
Economia i Emprenedoria | 3* | |||||||
Llatí | 3* | |||||||
Formació i Orientació Personal i Professional | 3* | |||||||
Tecnologia | 3* | |||||||
Tutoria | 1 | 1 | 1 | 1 |
CATALÀ | CASTELLÀ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1r | 2n | 1r | 2n | |||||
E.Física | 3 | |||||||
Geografia i Història | 3 | |||||||
Català | 3 | 2 | ||||||
Castellà | 3 | 3 | ||||||
Llengua Estrangera | ||||||||
Filosofia | 3 | 3 | ||||||
Tutoria | 1 | 1 | ||||||
TRB | 2 | |||||||
** 1r i 2n Batxillerat. L’alumne tria 3 assignatures de modalitat i una optativa. EL PLC s’ha pensat per a que quedi de manera equilibrada tenint en compte les opcions més triades els darrers anys. |
||||||||
Matemàtiques I. Matemàtiques Aplicades a les C. Socials I. Llatí |
3** | 4** | ||||||
Física i Química | 3** | 4** | ||||||
Economia | 3** | 4** | ||||||
Biologia, Geologia i Ciències Ambientals. | 3** | 4** | ||||||
Dibuix Tècnic I. | 3** | 4** | ||||||
Història del Món Contemporani. | ||||||||
OPTATIVA | ||||||||
|
Destacar, dins del projecte de centre, que la funció tutorial és posar en primer plànol les característiques de l'educació i donar més pes al caràcter personalitzat, individualitzat, integral i divers de l'ensenyament, enfront de la parcel·lació en matèries i la desaparició de l'individu en el grup, segons els següents principis:
L'acció tutorial té caràcter de coordinació docent i és l’encarregada d'atendre a les dificultats d'aprenentatge dels alumnes, de facilitar la integració d'aquests en el grup-aula i en la vida del centre, de canalitzar els seus problemes i inquietuds, de canalitzar el seu procés d'avaluació, d'informar els pares de tot el concernent a l'educació dels seus fills i d'actuar els tutors com a mediadors entre pares, mestres i alumnes.
L'acció tutorial ha de ser considerada com un procés que ha de reunir una sèrie de característiques:
A partir del curs 2018 - 2019 s’inaugura al centre l’Aula d’Innovació Tecnològica, amb la col·laboració del nostre Partner Tecnològic - Educatiu “ICONO”. Aquesta aula està dotada de 10 robots LEGO® MINDSTORMS Education EV3) per a educació secundària, 10 robots LEGO® Education WEDO 2.0 per a educació primària, 12 drons i 1 impressora 3D.
La introducció de la programació, la robòtica i la dronòtica serà progressiva, iniciant-se en els cursos de 5è i 6è de Primària, i 1r i 2n de Secundària, ampliant-se a la resta de cursos durant els següents trimestres del curs escolar. Tot el treball està coordinat pel Departament d'Innovació Tecnològica, format per tres mestres de primària i tres professors de secundària de la branca científico - tecnològica.
Perquè recolza l’alumnat a aplicar els seus coneixements i capacitats de física, matemàtiques, lògica, programació, disseny i planificació. També desenvolupa altres habilitats que s’adquireixen com: pensament lògic, treball cooperatiu, treball sobre projectes i resolució de problemes. És una experiència única, on als nens i nenes se’ls ofereix l'oportunitat d’enfortir la seva imaginació i creativitat, aplicant-la a models tecnològics recolzats amb models pedagògics, els mateixos que reforcen el procés d’ensenyament-aprenentatge. Amb aquesta metodologia es garanteix un major aprenentatge en la branca de ciència i tecnologia aplicada a problemes reals.
El Col·legi Sa Real ofereix una formació integral de la persona. És una opció fonamental del col·legi ser una plataforma per a l’evangelització i per a la formació cristiana. La vivència de la fe, la seva expressió, la celebració cristiana, l’anunci de l’Evangeli i l’educació en la fe ocupen un lloc privilegiat en el col·legi, sempre en un clima de respecte i llibertat, en diàleg amb la cultura actual i en actitud compromesa amb la realitat social i eclesial. Tot això queda recollit a la programació anual del col·legi.
En horari escolar hi ha diverses accions: oració del matí, classes de religió, celebracions puntuals, convivències, campanyes, decoració, dia del Patró, etc. Tot això s’anima des de l’“Equip de Pastoral” format pel sacerdot del centre i un mestre o professor representant de cada cicle i etapa educativa.